Bezglutenowa kaszka MorgenStund

MorgenStund_Kartons_GruppeDobre śniadanie to dla wielu ludzi najważniejszy posiłek. Przygotowuje nas do kolejnego dnia, ponieważ uzupełnia rezerwy energii zużywanej w nocy. To stanowi podstawę zdrowia organizmu i trzeźwego umysłu, czyli udanego dnia. Śniadanie jest pierwszym głównym posiłkiem w ciągu dnia. Powinno zawierać około 25% dziennej sumy energii. Drugie śniadanie może za pomocą kolejnych 10% wesprzeć wydajność fizyczną i psychiczną przed południem.

Jedzenie i picie jest jedną z przyjemnych stron życia. Odpowiednia dieta to źródło zdrowia i dobrego samopoczucia. Pełnowartościowe śniadanie wzmocni wytrzymałość fizyczną i koncentrację. Mówi się: „Jedz rano jak cesarz, w południe jak król, a wieczorem jak żebrak.” Najważniejsze jest, „co się je”, a nie „ile”. Ci, którzy błędnie interpretują to przysłowie, narażają się na obciążenie organizmu już rano zbyt dużą ilością tłuszczu i pustymi kaloriami (np. z białego pieczywa), które obciążają organizm, zbyt mało dostarcza się mu natomiast błonnika, witamin i minerałów. Nawet przy śniadaniu liczy się zasada: „Jakość ponad ilość”. By organizm pracował optymalnie, należy dostarczyć mu rano energii i ważnych składników odżywczych, ponieważ w nocy jest w fazie głodówki, w której wykorzystuje swoje rezerwy.

Kaszka MorgenStund Poranny Posiłek to nowatorski, kreatywny posiłek dla każdego:

  • dla sportowca
  • dla dziecka
  • dla kobiet w ciąży
  • dla pracowników umysłowych
  • dla osób, które ciężko pracują

MorgenStund to smaczne śniadanie bezglutenowe na idealny początek dnia, w którego skład wchodzą proso, gryka, jabłko, ananas, pestki dyni i słonecznika, słodkie migdały i amarant.

Proso jest ze względu na wysoką zawartość krzemu idealnym „upiększaczem”, a więc jest ważne dla regeneracji lub zachowania pięknej skóry, włosów i paznokci. Ponadto proso jest cennym roślinnym źródłem żelaza.

Gryka – ma pozytywny wpływ na naczynia krwionośne i jest z powodzeniem wykorzystywana przy żylakach. Gryka jest uznawana ze względu na wysoką jakość białka jako odżywka dla mózgu i nerwów w celu poprawy zdolności uczenia się i koncentracji.

Amarant – „ziarno mocy”, jest używany przez wielu sportowców w celu zwiększenia wydajności i wytrzymałości fizycznej. Białko amarantu jest szczególnie wartościowe. Amarant jest również ważnym źródłem wapnia.

Słodkie migdały – już Hildegard von Bingen nazwała prawdziwymi  „paczkami odżywczymi”. Ich spożycie ma zmniejszyć ryzyko rozwoju chorób układu krążenia.

Nasiona słonecznika – są ważnym źródłem witaminy E. Ta chroni błony komórkowe i wspiera kształtowanie mięśni i tkanek. Nasiona słonecznika wzmacniają serce i krążenie oraz kości i służą zapobieganiu krwawieniu dziąseł i paradontozie.

Ananas – jest bardzo bogaty w enzymy, które poprawiają trawienie. Owoce te są przydatne do ujędrnienia skóry i wzmocnienia tkanki łącznej i pomagają zapobiec powstaniu przedwczesnych zmarszczek.

Jabłka – charakteryzują się niezwykle wysoką zawartością substancji witalnych. Ze względu na niezwykłą zawartość błonnika pomagają obniżyć poziom cholesterolu i chronią przed rakiem okrężnicy. Jabłka poprawiają trawienie i chronią przed chorobami układu krążenia.

Nasiona dyni – działają przeciwskurczowo, wzmacniają mięśnie pęcherza i mają pozytywny wpływ na prostatę. Nasiona dyni ponadto wzmacniają własne siły obronne organizmu. Obniżają ciśnienie krwi, przyjmuje się je także w chorobach skóry i błon śluzowych.

 

Kaszka również nadaje się świetnie na przekąskę pomiędzy posiłkami lub lekką kolację, także po wysiłku fizycznym pomaga szybko zregenerować organizm. Łatwo ją przygotować wystarczy 3 łyżki stołowe kaszki zmieszać z wodą i krótko zagotować. Następnie gotować przez 1 do 2 minut na małym ogniu, zdjąć z ognia i odczekać ok. 5 minut, pozostawiając kaszkę pod przykryciem. Można również Poranny Posiłek zalać wrzątkiem i odczekać ok. 5 minut aż napęcznieje. Jeżeli ją krótko zagotujemy, stanie się łatwiej strawna i dlatego dobrze się ją toleruje, kiedy zaczyna się zmieniać dietę na pełnowartościową. Ponadto ta pyszna kaszka nie zawiera cukru (zawiera wyłącznie naturalnie występujące cukry z jabłek i ananasa), jest bogata w błonnik, nie zawiera glutenu, laktozy i jest całkowicie wolna od dodatków, np. wzmacniaczy smaku, konserwantów, barwników i aromatów, wypełniaczy i substancji słodzących oraz emulgatorów.

Poranny Posiłek można wzbogacać różnymi owocami, orzechami, ziarnami, suszonymi owocami, cynamonem, Siłą Roślin (WurzelKraft), mlekiem sojowym, ryżowym lub migdałowym, odrobiną śmietany itp. Jeżeli jednak zaistnieje potrzeba dosłodzenia, najlepiej użyć trochę syropu klonowego, miodu lub zagęszczonego soku z agawy.

MorgenStund to nowy wariant śniadania, które w przeciwieństwie do wielu innych śniadań po krótkim zagotowaniu lub zalaniu ciepłą wodą jest lekkostrawne ze względu na swój skład. Kaszka, w przeciwieństwie do wielu tradycyjnych rodzajów musli lub płatków, nie zawiera dodatkowego cukru i tłuszczu. Poranny Posiłek jest produkowany w możliwie naturalny sposób.

Zwykłe śniadanie, składające się z białego pieczywa z masłem i dżemem, nie zawiera składników mających pozytywny wpływ na zdrowie. Odpowiednia kombinacja węglowodanów, białek, tłuszczów, witamin i minerałów, jakie zawarte są w Porannym Posiłku pozwala zachować zdrowie i daje nam siłę na cały dzień.

Poranny Posiłek jest dostępny w trzech opakowaniach:

  • 500 g wystarcza na 14 porcji,
  • 1000 g wystarcza na 28 porcji,
  • 2000 g wystarcza na 56 porcji.

MorgenStund powinno się przechowywać w chłodnym i suchym miejscu. Najlepiej jest po otwarciu przesypać kaszkę do zamykanego pojemnika.

Morgenstund_Grundrezept

Dodaj komentarz

Wymagane pola są oznaczone *.